Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Friday, March 16, 2012

pencarian bumi kerteh

Aku mengharapkan keajaiban. Sangat berharap. Keajaiban untuk berjumpa dengan seseorang, yang dulu pernah aku kenali. Bukan kenal, sekadar tahu wajah dan beberapa maklumat yang sangat limited.

jantina: lelaki
lokasi 2 tahun lepas: kerteh
asal: kedah (sbb plat kereta dia start dengan K)
Pekerjaan: tak tahu kerja apa, aku cuma tahu dia kerja kat petronas je.

2 tahun lepas, aku peminat dalam diam dia. Dia, customer hensem aku.

Andai ditakdirkan ada jodoh aku terserempak lagi dengan dia selepas ini, kalau dia sorang-sorang tengah jalan-jalan kat mesra mall ke, aku sumpah akan tegur dia sambil hulur bisnes kad aku.

Tapi, andai masa tu dia tengah dukung baby dengan seorang perempuan dekat sebelah, aku tengok dari jauh je la.

Aku berdoa juga, semoga Allah S.W.T temukan balik walau dengan sekadar aku yang cam dan kenal. Kalau aku dah jumpa, pencarian aku selama 2 tahun ni akan berakhir dan aku boleh balik kerteh setiap minggu dengan tenang.

Wahai customer hensem yang bermuka skima, semoga anda masih berada di bumi kerteh dan semoga saya akan terserempak dengan anda.

owh, ini bukan cinta. ini sekadar minat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...