Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Sunday, November 10, 2013

Mampukah aku

Dulu aku berkalung yakin
andai itu jalan takdir yang tertulis
dengan restu, aku lapang kan dada
aku bukakan pintu
moga dia juga masuk melangkah yakin

Perjalanan diharungi. Sedikit berbatu.
Ada onak duri. Ada ribut taufan.
Tapi banyak juga musim bunga mekar mewangi
Perjalanan ini seakan adil
Setiap duka, diiringi bahagia.

Hari ini aku termanggu
Ini bukan cerita aku dan dia sahaja
ini juga cerita mereka dan mereka
cerita ini akan terus berkembang
akan wujud mereka disekeliling yang lain
yang pastinya harus aku terima

bukan senang
untuk aku duduk sama rendah
dan berdiri sama tinggi
untuk aku hidup dalam diri dia
dan dia hidup dalam diri aku
kerna aku dan dia berbeza.

mampukah aku?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...