Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Friday, September 26, 2014

3: 5 Bulan 2 minggu.

Duhai anak,

5 bulan 2 minggu perjalanan ini telah dilengkapi. Satu perjalanan yang penuh cabaran, sakit perit penat yang bukan sedikit. Seksa dan bahagia yang hanya ibu rasa. Bimbang dan tenang yang hanya ibu mengerti.

Benar anakku,
Perasaan ini sungguh indah. Walau kadang ibu menangis sendiri, menahan emosi yang sentisa berubah kerana hadirnya kamu dalam tubuh ibu. Walau ibu terjaga di tengah malam,kerana kesakitan yang tiba-tiba mengganggu lena ibu. Walau ibu rasa penat dan letih yang teramat tanpa sebab.

harapan ibu,
Tumbuhlah membesar didalam tubuh ibu ini dengan sihat dan sempurna. Apabila tiba waktunya untukmu menjenguk dunia, semoga segalanya akan dipermudahkan. Semoga kamu akan jadi pelindung yang membawa ibu ke syurga. Semoga kamu akan menjadi anak kebanggaan yang akan sentiasa meyenangkan hati ibu.

Janji ibu,
Akan ibu jaga kamu duhai anak, setulus hati ibu. Sungguh ibu tidak sabar menanti hari kamu bakal tiba menjenguk dunia. Andai waktu itu nyawa ibu menjadi galang ganti untuk hidupmu anak, ibu redha. Andai waktu itu ibu tidak sempat menatap wajahmu, mengucup dahimu, mencium pipimu apatah lagi untuk memelukmu seerat yang ibu mahu, ampunkan ibumu anak. Takdir memang selamanya tidak memihak kepada kita dan kita perlu sentiasa bersedia.

Anakku,
Walau apa pun yang akan terjadi, teruslah bertahan. Bernafas dan bernyawalah kerana kasih sayang ibu akan sentiasa mengiringi hidupmu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...