Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Sunday, October 02, 2011

manusia malam



terkedu aku dengan perubahan dia
dari seorang buaya
bertukar menjadi sopan gaya jua bicara
tutur katanya terjaga
hingga aku keliru
bagaimana tingkah bicara ingin aku atur.

manusia malam
sesaat mampu merubah (dengan izinNya)
rebah dengan pasrah bila hidayah menjengah
masa lalu sekadar sejarah
dalam lipatan peringatan

buatmu teman
moga kamu istiqamah
melewati kehidupan yang masih panjang
moga hijrahmu berterusan
menjalani perjalanan penuh cabaran
moga hijrahmu berkekalan
meniti waktu waktu sukar kehidupan

moga jua
hijrahmu
bukan penamat sebuat persahabatan

*buatmu sahabat Mohamed Aiezad Mohamed Zaid, yang aku kagum dengan perubahan ini. hingga aku hilang bicara, salah tingkah tak mampu berkata. kamu bagai insan yang aku tidak pernah kenal. Moga perubahanmu memaknakan lagi kehidupan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...