Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Thursday, October 20, 2011

segalanya aku



celaru aku tidak tahu
tertekan aku jadi bosan
pusing sungguh aku pening
penat dalam dunia sendiri aku sesat
lelah aku bukan insan tabah
keliru aku tidak mengerti walau satu
kecewa seperti mahu gila
kosong seakan sunyi laluan lorong
gopoh aku terasa bodoh
jatuh aku tidak mampumelangkah
bisu aku hanya kaku

segalanya tentang aku
hidup aku
mati aku
ditengahnya perjalanan berliku

terasa mahu rebah
akan adakah tangan gagah
menghulur ikhlas diri
membawa aku berdiri kembali?

oh tuhan, tolong aku.

19 oct 2011, 11 pm


* Pernah tak, saat kamu merasa celaru, tidak tahu apa harus kamu fikir, tidak mengerti apa kamu rasa, seolah-olah nak lenyapkan jasad kamu dari dunia jika kamu mampu, nak menjerit sekuat habis melepas segala beban yang kamu sendiri tak tahu beratnya berapa dan banyak mana, seperti nak keluarkan satu demi satu sel dalam otak agar kamu boleh selesaikan segala persoalan yang kamu sendiri tak tahu dimana harus kamu mula, waktu kamu tenggelam dalam dunia yang kamu sendiri hilang. Aku percaya dan aku pasti, kamu dan aku selalu dalam situasi begini!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...