Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Saturday, November 12, 2011

puisi tidak bernama


engkau tetap diam
tatkala mimpi-mimpiku
kau bakar
hangus jadi debu
engkau tidak bersuara
tatkala impianku
kau bunuh dengan
pedang cinta

hanya kerana
sebuah rasa
kau tikam jiwaku
menjadi lumat
hanya kerana
sebuah rasa
seorang lelaki mati
pada saat pertama kali
dia jatuh hati
pada seorang perempuannya

aku ingin petik bintang kejora
menjadi cahaya
menemani
gelita malam mu
aku ingin capai mentari siang
menjadi lentera
menerangi
gelap malam mu

mengapa hanya nama mu
terpateri dalam jiwaku
haruskah aku mengalah
sebelum melangkah?

:.puisi surat ungu untuk nuha.

novel Surat Ungu Untuk Nuha, tulisan NoorSuraya, memang tidak sama dengan novel budak-budak zaman sekarang yang gila glamour nak jadi penulis. isu yang diketengahkan oleh kak su, bukannya isu cari publisiti Kahwin paksa-kena tangkap basah-kahwin sebab wasiat-dan adik beradiknya. tidak percaya? dapatkan sendiri novel ni.

*aku teringin nak jadi Nuha, aku juga ingin punya seorang Alang rebus-tak-empuk seperti Muzammil*

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...