Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Friday, July 27, 2012

Selamat pagi cinta

Ke kiri ku buntu
Ke hutan ku hilang
Ke timur ku kosong

Aku terus bosan dan tertekan
Seperti waktu yang terus saja meninggalkan aku
Dalam ke dasar kerak bumi yang belum diterokai

Warnaku rindu
Jiwaku biru
Menunggu cintaku umpama sibuta
Yang melihat syurga

Umpama lampu yang berbunyi hitam
Lalu menunggu aku terus
Kini malam tiba lagi
kerana tinggalkan cahaya matahari
dibebankan dengan bunyi rintisan hujan
seperti mahu sahaja aku mengejar
gunung yang besarnya tidak terdakap
seperti itu jugalah,
rindu aku pada..

kini harus aku terus menunggu
atau hilang saja dilautan luas

*puisi filem selamat pagi cinta

2 comments:

Anonymous said...

sedih gile..haha

tamsilankendiri said...

filem tu agak sedih la. tp puisi ni mcm xsedih pon alif.hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...