Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Wednesday, August 15, 2012

Merapu

I'm getting nervous! Berdebar, terkaku, hilang kata-kata sekejap. Dulu boleh la jugak merapu kt tweeter tapi sejak follower dh bertambah ni, segan la pulak. Hidup memang tak terjangka, orang datang dan pergi, dan dalam pada itu ada sesuatu yang berlaku. Saat terasa perancangan dulu macam dah tak ada harapan, tiba-tiba api yang dah nak mati kembali menyala.

Ramadhan tahun lepas aku buat keputusan yang besar untuk melepaskan seseorang, walau bukan sepenuhnya. Sekarang aku tahu, keputusan aku dulu tepat. Bulan penyucian yang lepas, aku mulakan seorang aku yang baru, yang ingin jauh dari lalai perasaan sesama manusia. Ramadhan tahun ni, menghadirkan satu lagi kejutan. Ada sedikit keliru, tapi InsyaAllah aku pasti.

Sesungguhnya, aku mengharapkan Ramadhan tahun ini tidak meninggalkan aku dalam keadaan tidak tahu. Semoga Ramadhan yang semakin menghampiri penghujung ini memberikan aku petunjuk dan jalan yang sebenar-benarnya. Jika telah sampai seorang dia dan jika ini waktu yang telah tertulis, aku benar-benar bermohon. Permudahkanlah segala urusan bermula dari terbit fajar hingga bulan menghilangkan diri, dari atas langit ke tujuh sehingga ke pasak bumi. Permudahkanlah hati aku dan hati insan-insan disekeliling. Jauhkanlah kami dari godaan nafsu dan fitnah iblis laknatullah..

p/s: baru baca fakta, anemia boleh menyebabkan rasa berdebar sebab sel darah merah tak cukup dan jantung kena bekerja keras. Aku memang ada masalah kurang darahkan? tapi tak pasti lah anemia ke tak. Jadi aku buat kesimpulan, aku berdebar sebab kekurangan darah. =p

9 comments:

Mar Yanie said...

sakit tiroid..

tamsilankendiri said...

eh xmo la.tyroid bahaya tu.

mynameisYAT said...

kekasih yg dulu hilang... kini dia tlah kembali pulang..............

Mar Yanie said...

aku pulang..aku pulaaaannng padamu.... -lirik lagu anti graviti-Faizal tahir..

untung lah kasih lama bertaut kembali..;P

tamsilankendiri said...

serius bukan ok. bkn jodoh aku dgn dia.

Mar Yanie said...

pasghaahh je la..eh, kita dah move on kan?? ke belum lg?? ^_____________^

tamsilankendiri said...

aku dah lame move on, dr hari dia bgth aku dia nk btunang lg :)

mynameisYAT said...

tak payah nak salahkan anemia!! ;p

tamsilankendiri said...

accept reality la. ko xleh derma darah sbb kurang berat. aku xleh derma sbb kurang darah.haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...