Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Sunday, December 23, 2012

Selamat tinggal 2012

2012 yang bakal pergi, beberapa detik lagi melabuhkan tirai hari. Membawa impian menjadi mimpi bersama makna hidup yang dicari. 2012 yang pernah memberi  putus asa dan 2012 juga yang kembali memberi rasa. 2012 yang pernah buat aku terduduk seketika, dan 2012 yang kembali memberi senyuman bahagia.

Permulaan 2012 yang penuh dengan keterujaan, memulakan januari dengan penuh rasa ingin tahu akan apa yang bakal terjadi. Perpindahan karier daripada Pfizer ke Nestle, dengan harapan tiap-tiap hari aku akan bersemangat dan ikhlas buat kerja berbanding dengan masa kat Pfizer dulu (tapi sayang impian ni tak berapa menjadi kenyataan). Sehingga selalu juga aku terfikir, ini ke destiny aku? Tak apa, biar takdir yang tentukan.

Permulaan 2012 juga membawa aku menjadi lebih pasrah dan redha. Lebih memikir hala tuju kehidupan Bebaskan pemikiran tak matang dan harapan yang tak berkesudahan. Yang berlalu, aku biarkan ia berlalu. Aku cari semangat yang baru.

Meniti 2012, sendirian merantau di bumi Kuantan, tidak banyak yang berubah. Hampir menyerahkan surat berhenti kerja kepada boss masa probation sebab tak tahan dengan tekanan, takut tak mampu menggalas amanah, tapi kesabaran membawa aku bertahan sehingga hari ini. Setiap hari bangun pagi aku bisikkan pada diri, ikhlaskan hati, kerja itu ibadat. Cabaran kerja memang pelbagai, tapi telankan saja wahai diri.

Pengakhiran 2012, tak mampu aku tulis. Hampir setahun bergelar pekerja Nestle. Setahun lebih membina hidup di bumi Kuantan. Cuba dan terus mencuba, untuk lalui hidup dengan ikhlas. Terlalu banyak rasanya harapan di penghujung tahun ini.

2012 ini, banyak yang berlaku, banyak yang istimewa dan banyak juga pahitnya. Tapi, entah lah.. Selamat tinggal 2012.

p/s: ini bukan post yang bagus. Banyak benda nak ditulis, tapi hilang idea untuk terjemahkan dalam bentuk ayat.

2 comments:

Mar Yanie said...

Alhamdulillah..masih panjang umur..:)

barang yang lepas jadikan pengalaman yg sgt berguna..

tamsilankendiri said...

Alhamdulillah syukur..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...