Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Monday, July 01, 2013

Pesan pada diri

Pesan pada diri,
Ucapkan selamat tinggal kepada Jun. Selamat tinggal penggal pertama untuk tahun 2013. Selamat tinggal air mata yang pernah mengalir hiba. Selamat tinggal duka, menangisi sebuah kehilangan yang tak terjangka. Selamat tinggal rasa kecewa yang lama. Untuk setiap rasa bahagia, semoga kalian akan terus disini. Terus menemani aku menyahut perjuangan, meniti suka duka tangis tawa sepanjang perjalanan mendatang.

Pesan pada diri,
Ucapkan selamat datang kepada Julai. Selamat datang penggal ke dua untuk tahun 2013. Selamat datang cabaran yang sedang menunggu giliran. Selamat datang dugaan yang akan mendewasakan sebuah kejadian manusia bernyawa. Selamat datang juga kesabaran yang sudah diasah setiap kali kesukaran menjengah. Selamat datang semangat untuk meneruskan perjuangan kehidupan. Selamat datang kekuatan.

Pesan pada diri,
Izinkan aku untuk terus berdiri, walau kadang-kadang aku terduduk lemah. Izinkan aku untuk terus bernafas, walau kadang-kadang aku hampir lemas. Izinkan aku untuk terus senyum, walau kadang-kadang amarah bergilir menjengah. Izinkan aku untuk terus kuat, walau kadang-kadang terasa ingin mengalah. Izinkan aku untuk bangkit, setiap kali aku tersungkur rebah.

Pesan pada diri,
Kehidupan ini milik aku. Izinkan aku untuk jadi matang, dalam setiap pemikiran dan perbuatan. Ya Allah, redhakan nikmat yang telah kau kurniakan untuk aku selama ini.

p/s: Dah bulan 7. Tolong sedar diri, buat sesuatu! Masa tu sekejap je sebenarnya.

2 comments:

wanahaf said...

izinkan ku berada di samping mu...
saling melengkapi meneruskan hidup...

tamsilankendiri said...

wan ahmad,jgn jiwang kat sini. malu sgt ehh..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...