Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Wednesday, April 25, 2012

Nasihat cinta

Aku pernah percaya pada cinta. Aku pernah berharap lantas menunggu keajaiban cinta. Sayangnya, cinta yang aku kutip ialah cinta tak matang. Lantas, aku mengundur diri dari cinta itu. Bukan kerana putus asa menunggu kamu cinta, tapi kerana aku mahu beri ruang waktu, untuk aku dan kamu, untuk kita sama berfikir arah tuju hubungan cinta tak terucap itu.

Benar, aku pernah jatuh teduduk kerana cinta. Tidur malam tak pernah lena, jauh disudut kalbu seperti ada sakit yang menikam dengan belati teramat tajam. Aku pernah patah jiwa hilang semangat.

Tapi sampai satu ketika aku sedar, sakit itu aku sendiri cipta.
Jadi aku sendiri tahu penawarnya bukan?

Dia bukan siapa-siapa. Dia sekadar sejarah yang pernah hadir, dalam warna hidup aku. Terima kasih untuk kamu.

Dan sekarang, aku masih percaya dan tetap akan percaya, cinta itu memang ada.
Jadi, tak perlu sakit kerana cinta. Cuma, aturlah langkah lebih berhati-hati dalam mencari cinta abadi.

Aku percaya, kamu dan kamu juga pernah merasa sakitnya cinta. Bukan begitu?

P/s: Buat sahabat-sahabat yang sedang terluka kerana cinta, percayalah kamu lebih kuat dari apa yang kamu anggap!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...