Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Wednesday, October 03, 2012

Mencari Bahagia

Untuk setiap apa yang sedang bermain dijiwa
diwaktu saat dan ketika ini
sama ada bahagia dan gembira
berharap pada bunga-bunga
yang sedang tumbuh mekar dikamar hati
terus berseri indah kembang mewangi
bersama kelopak warna-warni
rama-rama yang menari
dengan riang menebarkan sebuah rasa
yang tak terluah dengan bicara kata-kata

Ini cerita perjalanan mencari bahagia
seorang aku yang tak punya apa-apa
sekadar manusia kecil yang sentiasa percaya
takdir tuhan itu pasti menyapa
walau selewat atau seperit mana yang dilalui
pasti ada
adil untuk mereka yang yakin pada realiti
walau sesekali keliru menyapa di penghujung hari

Tetapkan hati aku
demi bahagia yang aku cari
di jalan redha-Mu
demi bahagia yang Kau kurnia
di jalan benar-Mu
demi bahagia yang Kau janji
selagi mana aku mencari bahagia dijalan-Mu

Jika seorang dia, jawapan yang Kau utuskan
untuk setiap doa bahagia yang aku pinta
saban waktu meniti hari sejak dulu hingga kini
perkenankanlah. permudahkanlah.

Ikhlaskan aku
dalam mencari bahagia itu.
redhakanlah perjalanan ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...