Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Friday, February 08, 2013

Tahniah Sahabat (4)

Berkawanlah bertahun-tahun pun, tapi kalau dah bukan jodoh memang bukanlah jawabnya. Akhirnya, masing-masing bawa haluan masing-masing. Vice versa, walau berkawan dalam masa yang singkat tapi kalau dah tertulis di Loh Mahfuz yang si dia tu adalah jodoh yang ditetapkan, maka ke jinjang pelamin juga akhirnya.

Tahniah untuk Nunu, salah seorang sahabat rapat sepanjang pengajian di utm dulu dan pasangannya Ahmad! Cerita Nunu ialah salah satu kisah yang aku kutip sepanjang perjalanan ni. Kisah yang mana, tempoh perkenalan bukanlah satu syarat untuk seseorang tu ambil keputusan melangkah ke alam matang. 9 bulan perkenalan mereka, dan Alhamdulillah kerana niat yang baik di awal perkenalan memudahkan urusan mereka untuk bersatu.

Sebelumnya, pernah berkawan dengan seseorang yang lain hingga memakan masa bertahun. Betul kata Nunu, seharusnya kita perbetulkan niat bila berkawan. Terima orang yang melamar kita untuk menjadi isteri, sanggup datang memohon restu daripada keluarga dan berterus-terang dengan bakal wali. Bukan sekadar yang melamar untuk dijadikan teman wanita, menyorok dan bersembunyi dari pengetahuan keluarga kerana selayaknya lelaki begitu adalah dayus. 

Buat Nunu, semoga terus berbahagia dalam meniti alam baru kehidupan. Semoga menjadi isteri,menantu, ibu dan anak yang mithali. Semoga yang baik-baik sahaja, yang akan mengiringi kehidupan mu. Tahniah sahabat, untuk alam baru yang sedang kamu langkahi.

p/s: I remember one of the Nunu's status. She wrote ' when he proposed me, I said YES'. Honestly i thought it was her somebody before because never heard about the clash story.

Tahniah sahabat (1)
Tahniah Sahabat (2)
Tahniah Sahabat (3)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...