Pages

Menjadi cermin tamsilankendiri, untuk melakar satu wacana. Buatmu bernama wanita..

Tuesday, May 21, 2013

Mimpi aku


What is my dream?

Aku cuma nak jadi anak yang baik.

adik yang baik.

kakak yang baik.

sahabat dan teman yang baik.

pekerja yang baik.

tetangga yang baik.

kalau ada jodoh, isteri yang baik.

kalau ada rezeki, ibu yang baik.

Tapi nak jadi baik bukan senangkan? Ya Allah, permudahkan jalanku untuk menjadi hambaMu yang baik.  Permudahkan jalan aku untuk menjadi seorang insan yang tidak  membebankan sesiapa. Permudahkan jalan aku untuk  menjadi seorang insan yang mampu  memberi erti kepada orang sekeliling. 

Mimpi aku,  untuk jadi manusia yang baik.
Rabbi Yassir Wala Tu'assir Ya Karim
Ya Tuhan,  permudahkanlah urusanku. Permudahkanlah jangan disulitkan.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...